Guess what...!

På fredag drar jag tillbaka till Funghult där jag gjorde min praktik för att få rida Alvena igen! Har ju saknat henne så jävla mycket att jag helt enkelt inte stod ut längre, så på fredag tar jag med mor min och åker dit :) Ska slänga upp mamma på någon av hästarna också så hon får rida lite med, blir nog kul ;) Oftast när vi är ute och rider tillsammans blir det ju bara lite skritt och så, men nu blir det andra bullar minsann! 
Kan nog vara bra för mamma att få rida lite andra än våra små bebisar som står nere i hagen. Sedan olyckan 2009 har hon ju bara ridit på hästar hon känner, vilket är fult förståligt. Men NU är det dags att sätta fart på mammas vilda ridkarriär igen, hihi :) 
Kommer bli hur kul som helst att få åka dit igen. SKa bli så jäkla kul att få träffa Alvena igen! Hade jag haft tid och pengar, då hade jag lätt köpt henne av Åsa och gjort om henne till ridhäst. Underbar häst verkligen..!
OCH PÅ TISDAG, drar jag till mantorp! Åsa ska rida ett montélopp på Alvena och någon annan, så jag skulle få äran att värma Alvena I MONTÈ SADEL PÅ BANAN! Tjuhuuu! Så JÄVLA kul verkligen! Har aldrig suttit i en montésadel förut, så det lär ju bli en upplevelse, minst sagt! 
Haha åh, jag är så glad så det inte finns verkligen! Har blivit en riktig travhästnörd, haha. 
När Bamse är såld funderar jag på att köpa en travhäst och göra om till ridhäst. Är så sjukt trött på bråkiga ridhästar som aldrig vill fungera.. :( 99% av alla travhästar är ju helt underbara verkligen, så skulle bli ett roligt projekt! Och hoppa högt, det kan dom verkligen, haha! Ladde hoppade ju 1 meter i skritt med mig, höhö.. Synd att Ladde har så svårt för galoppen, annars hade hon blivit en perfekt hopphäst. Sedan börjar hon ju bli till åren också, så att få en vettig galopp på henne skulle vara så svårt.. :(
Charlie, en av Åsas travhästar. Sjukt fin men otroligt speciell kille.
HAHA, en montésadel! Inte direkt vad man är van vid att rida i om man säger så.:! Som sagt, kommer bli en upplevelse! Bild tagen från: frtab.se
Och kolla bara längden på stigbyglarna, haha.. Rena dressyrlädren ju! ;)
Åsa och Hot Star i Halmstad.. :) Bild tagen från: ecuriearonsson.com


Kommentarer
Postat av: ellinore

nej fan va kul!!! Lycka till Emma :DD gör så hästen vinner nu hihi :D <3

2012-04-12 @ 19:32:46
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0