I´m in love.

Om Tamarillos läste min blogg skulle han bli riktigt ledsen över vad jag nu kommer skriva, men jag kan inte rå för det.. Jag är kär i Alvena! Eller ja, kär i henne har jag ju varit läänge nu, men att träffa henne idag gjorde mig bara ännu mer kär i henne..

Mamma och jag var ju somsagt i Funghult idag! Jag red superduper fina Alvena, och mamma red på mysiga Egon! Vi var ute på "skogsrundan" som jag kallar den, ca 1 mil lång. Vi skrittade mest, men det blev en hel del trav också :) Eller ja, trav för mamma, galopp för mig!
Båda 2 skötte sig lika exemplariskt som de brukar, och vi hade en riktigt mysig ridtur, hihi. Egon stimmade runt lite i stallet, men annars var båda 2 kolugna!
Nu undrar ni säkert varför jag och mamma inte kunde rida tillsammans på våra egna hästar istället för att "låna" någon annans, men det finan faktiskt 2 anledningar till det! Den första är att jag har saknat Alvena såhääär mycket, och den andra är för att det är nyttig träning för mamma att rida okända hästar!
Tänkte att det säkert skulle komma en spydlig kommentar annars om att vi borde rida på våra egna hästar, men nu vet ni ju varför :)
Nu kom jag iaf precis hem efter att ha varit i stallet och gett våra hästar mat samt bytt täcken på dem. Stackars Ladde frös så hon skakade :( Det har verkligen regnat konstant hela dagen idag, inte ett endaste litet upphåll? Fuck Sverige på våren säger jag bara!
Ikväll blir det mys med pojkvännen tillsammans med en fet godispåse som storebror betalade åt mig. Gullig.. Imorgon är det ridning som står på schemat, vad vi ska göra eller vart vi ska, det vet jag dock inte än, men det är så sånt som märks.
Puss / e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0