MIN FINA HÄST!

Hemma från dagens tävling med Tamarillo! Kanonresultat, kanonhäst! Var 0a i både 80 och 90, härligt!
I första klassen var han i princip helt okontrollerbar, haha. Han är så j*vla pigg och på hugget just nu alltså så det är galet! Vi var somsagt felfria, men det var väl inte direkt någon runda att skryta med. Avstånden var lite sissodär, men jag är hur nöjd som helst. Han är ju som en studdsboll som bara flyger fram.. eheh. Huvudsaken för mig är att han känns fräsch fortfarande! Han är ju trorts allt 21 år gammal nu.. :) Och på ärevarvet var han helt galen, bokstavligt talat. Vi skulle vara sist på ärevarvet men han syuddsar iväg och springer om alla andra + försöker hoppa över ett hinder? Gubben. Taggad till max!
I andra klassen hade han som tur var lugnat ner sig lite. Han var fortfarande studdsig och på hugget, men bromsen fungerade iaf lite.. :) Blev en mycket bättre runda och vi hade bättre flyt, så är supernöjd. Är glad att det var den "höga" klassen som fungerade bra, för då vet man ju att han är 100 % fräsch liksom. 
Är så obeskrivligt glad över min och Tamarillos insats idag. Han kändes hur mjuk och fin somhelst hela tiden, och man märkte på honom att han verkligen saknat tävliingarna. Han var vaken hela tiden och var alltid intresserad av vad som skulle hända härnäst. Jag blir så förbannat stolt över honom så det är fan inte sant. Han är äldst på hela tävlingen, 21 år, men är ändå en av dom bästa? Hade det gått på tid hade jag ju liksom vunnit båda klasserna? Äee, är så förbannad glad alltså! Han är en riktig stjärna alltså.. 
Pensioneras? Gå i skogen och lufsa? Skulle inte tro det. Han hör hemma på tävlingsbanan och där ska han få stanna tills han själv inte vill mer. Han bokstavligt talat brinner för att hoppa! Det är en otrolig känsla att sitta på en sådan häst. Totaly amazing.. :) 
Biler och film kommer senare, har inte kameran just nu. Om det var någon av er som tog bilder eller liknande idag får gärna skicka dom till mig på [email protected] 
JAG ÄLSKAR DIG TAMARILLO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0