Finaste Steffe

Var ute en sväng på ängarna förut tillsammans med mamma och Ladde. Vi skrittade bara i ca 10, 15 min och han skötte sig kanon. Trots att han inte blivit riden på ca 2 veckor (?) och jag red ut på en stoor äng kunde han skritta på långa tyglar utan att ens testa om han fick springa iväg. Vilken pärla! 
 
Han var kolugn när jag gjorde iordning honom och stod och sov, bokstavligt talat haha. När jag sadlat honom började han blunda och sänka ner huvudet, och vips viker  benen ihop sig under honom. Han hade alltså somnat! Jag fick såklart världens panik och började klappa händer osv för att han skulle vakna, haha..
 
Jag hittade en blogg på internet som drivs av en tjej som var medryttare på honom för något år sen. Hon skrev där att han brukade somna och ramla ihop i gången om man inte passade honom noga.. vad fan liksom?! Haha. 
 
Iaf, nu blir det samma veva i ca en vecka, skritta 10, 15 min om dagen. Efter det kan vi förhoppningsvis börja trava och såsmåningom börja arbeta på riktigt. Tyvärr har ett litet problem uppstått gällande Steffe men förhoppningsvis kommer det lösa sig. Hoppas jag iaf, annars vet jag inte vad jag gör.. :( 
 
Iaf, hörs imorgon i guess! 
 
Puss/e 
 
 
Fina Steffe :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0