It´s time to fly away.

Halloj! Inte uppdaterat på två dagar så tänkte informera er lite om vad som hänt osv, haha. Kan ju bara säga att det kommer bli ett jäkligt långt inlägg så guldmedalj till er som orkar läsa allt alltså...
 
I förrgår (det får heta förrgår för jag vet inte ens vad det är för dag, haha) red jag iaf tillsammans med mamma igen. Blev en runda på typ.. 30 min? Blev galopp på tre sträckor så han fick röra lite på sig ist för att bara lunka runt som vi alltid annars gör när vi rider med dem, haha ;) De håller inte riktigt samma tempo som oss :(
 
Igår blev det en relativt lång runda med bara mig och Tamarillo, hhaha. Kan säga att jag förmodligen körde slut på den stackarn igår alltså, haha. Blev maaassa galopp och trav, skrittade knappt något alls. Han blev rejält svettig och trött i slutet, lilla gubben. Men satan så fin han var när han galopperat av sig lite..:) 
 
Idag blev det en tur ute på ängarna. Var så jääkla varmt så orkade inte rida så värst länge, men gudars vad fin han var idag! Går verkligen inte att beskriva med ord alltså.. fantastiska häst! Massa trav och galopparbete och han gick som en gud alltså.. Sån underbar och ärlig form..mums! Om han alltid skulle gå som han gjorde idag skulle jag le 24 timmar om dygnet 365 dagar om året :) 
 
Steffe repar sig bättre och bättre faktiskt (Han fick ju medecin av veterinären) så förhoppningsvis kan jag börja skritta snart. Idag var sista dagen på medecinen och hon sa att vi skulle vänta 2 dagar efter att han ätit färdigt den, så ja, om 2,3 dagar kan jag nog börja, tjuhu! Längtar ihjäl mig alltså..
 
Well, det blev inte nå intressant inlägg kanske, men men ;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: ellinore

haha han är redan frisk :`) eller iaf nu idag när vi sprang med honom, så de är skönt! han ska bara få ta de lugnt nu lite i helgen så han är heelt frisk osv.
Åh steffe! längtar tills han är helt igångsatt o frisk som en ärta! :D <3

Svar: Vad bra! Jaa, jag med :( <3
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-08-03 @ 17:24:01
URL: http://ellinooree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0