Underbara Tamarillo.

Nyss haft en såndär alldeles underbar och helt fantastisk träning med Tamarillo för Marie. Han var med på noterna hela passet och kämpade för att göra allt jag bad honom om så rätt och bra som möjligt. Fler pass som detta tack! Åh. han är verkligen helt sjukt fin när han själv vill.. Blev mycket övergångar idag mellan alla gångarter. Skritt, halt, galopp, skiritt, galopp, halt, trav osv. Alltså arbete som han tycker är roligt. Det är helt hopplöst att försöka göra något som han tycker är tråkigt för då blir det pannkaka av allting, men när man håller sig till roliga saker, ja då håller man honom på bra humör, haha! 
 
Steffe blev longerad idag i alla gångarter (Första gången sedan vi fick hem honom) och han var helt ohalt i alla gångarter! Marie tyckte inte att vi skulle fortsätta bara skritta mer utan börja sätta igång och trava och galoppera nu. Givetvis ta det väldigt lugnt, men börja lite smått. Ser så jäkla mycket framemot det, tjuhu! 
 
Som ni ser blev det blev det lite ändrade planer här, (som vanligt haha). Skrev ju efter skolan att jag skulle ut på en skogsrunda tillsammans med Anette, men hon hann inte rida idag och då ringde precis Marie och frågade om jag ville ha en träning, så det blev på det viset helt enkelt, haha. :)
 
Ahja, nuuu ska jag göra nånting och sen dra hem o duscha, är hos pojkvännen för tillfället ;) 
 
Puss/e 
 
 
Bild i repris x100. Semestercup 2010. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0