Heaven is far away

Helluuu. Vet inte när jag bloggade senast, trosdags? Nåt sånt. Ber om ursäkt, men har varit upptagen i princip hela helgen.. Och när jag inte har varit upptagen, så har jag självklart kollatpå supernatural, hihi ;) Kollat igenom alla avsnitt fram till sässong 4 nu, ouuupss... nördar :)

Vet inte om jag bloggade i fredags eller inte, orkar inte kolla haha. Hur som helst, kommer inte ihåg vad jag gjorde i fredags iaf, så det spelar ju ingen större roll :) Kommer inte ens ihåg om jag red? Nae.. tror fan inte det.

Men nu kan jag ju ta och berätta lite kortfattat om min helg iaf!

Lördag: Träning med Tamarillo för Marie. Vääldigt lyckad träning måste jag säga. Säger varje gång att deet var den "bästa träningen någonsin" men det beror ju på att han bara blir bättre och bättre, hihi. Nej men alltså träningen i lördags var helt enkelt.. något utöver det vanliga! Han gick super hela passet och jag kom verkligen åt honom på rätt ställen. Han blir lite sur Tamarillo när man "kommer åt honom rätt" och då blir det lite småprotester, haha. Backar lite, lättar lite i fram, gör något sjukt konstigt upphopp med bakbenen.. osv.. haha! Han är så söt alltså..

Större delen utan träningspasset spenderades på stora mittvolten, där vi arbetade med att behålla formen i övergångar mellan alla gångarer. Tamarillo är ju som ni vet inte något stort fan utav dressyr, och när man väl får honom arbeta i en bra form drar han upp huvudet så fort man byter gångart. Detta fick vi helt bort under träningen, vilket kändes skitskönt! Han kunde alltså behålla formen mellan halt-skritt-trav-galopp-trav, osv! Det är kul att han fortfarande kan utvecklas, han är ju inte i sina unga dagar direkt! Bäste hästen!



Tamarillo på ett ärevarv i höstas, när vi placerade oss 5a i en lokal 1.meter!  När han står på ärevarv spänner han alltid upp sig och står i en superform! Haha.. Men visst är han fin? ;) Tänk om han kunde gå såhär jämt! Gosh :D Detta gör han alltså helt frivilligt när han kommer in på ett ärevarv, behöver aldrig ens "plocka" med tyglarna för att han ska "stå i form" Men men, han är gammal och van, han vet vad som gäller!

Söndag: Marie kom och hämtade mig och Bamse, så körde vi honom till stallet där hon har sina hästar. För er som inte vet, har jag alltså beslutat mig för att sälja honom. Varför kommer jag ta upp i ett inlägg om ett tag, men nu vet ni iaf. Det var ett svårt beslut att fatta, men jag är 99 % säker på att jag har gjort rätt. Det var sorgligt att lämna honom, men jag vet att det är för bådas bästa..

Nu vet ni iaf vad jag har sysslat med under helgen, eller ja, iaf lite av det! orkar inte blogga mer nu, S4 av supernatural blev visst klart nu, måste kolla, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0