I´m living in a underwater world

Tjenixen. Stannade hemma från skolan idag. Allmänt skoltrött och helt enkelt inte på topp just nu. Blir att vara hemma imorgon med, men på måndag är jag back on track. Tur att jag har världens goaste mamma! ♥

Tog iaf en lång sovmorgon, gick upp vid.. halv 11 tror jag? Skapligt skönt att sova alltså. Vaknade dock nångång där på morgonen, men ah. Älskar att ligga och dra mig länge som fan på morgonen, veta att man inte behöver gå upp. Härligt. När det är skola bara flyger jag upp ur sängen samma sekund som alarmet ringer.. hah. Efterssom jag ska vara hemma imorgon ska jag göra samma sak då. Åh. Ska nog fan gå och lägga mig nu tror jag :D Got no live.

Hur som helst, var uppe med Tamarillo i ridhuset idag. And guess what! Jag vågade rida hela vägen, skapligt stolt över mig själv! Eller ja, gick av vid en sjukt läskig sten som blir snorhal när de är snö ute, men annars red jag hela vägen. Tamarillo tyckte de va lite konstigt att jag helt plötsligt skulle rida på honom efterssom jag bara promenerat med honom hela vintern.. Gosh. Skapligt bortskämd häst alltså. Min ängel.. :,) ♥

Väl i ridhuset var han faktiskt superfin! Som vanligt gick han inte direkt i någon "superform" men han verkligen jobbade med hela ryggen och bakbenen som han inte brukar göra annars. Vanligtvis när det gäller dressyren brukar han ju snubbla på sina egna ben typ (haha) men inte idag inte, stolt över honom :D Men körde lite bommarbete, och det tycker han ju är kul så det var väl därför han var så positivt inställd idag ;)

Sen i slutet tog mamma fram en sockerbit som jag skulle hoppa över. Alltså bara en sockerbit, inga bommar eller något, utan bara en sockerbit. Gjorde det för några veckor sedan när jag var uppe med honom i ridhuset och då gick det hur bra som helst, men inte idag? Haha. Hoppade liksom "på sidan" av sockerbiten ist för att hoppa över den. Då satte vi 2 sockerbitar jämte varandra och hoppade det ett par gånger, sen tog vi bort en sockerbit igen, och då gick det bra. Då minsann gick det bra att bara hoppa en sockerbit.. knasig häst!

Visste ni förresten att det är sjukt svårt för hästar att hoppa över så smala "hinder"? Det brukar vara supersvårt att lära dem, då de inte förstår att de ska hoppa, och alltså bara springer förbi. Någon måste dock ha lärt Tamarillo en gång i tiden.. första gången bara styrde jag och han hoppade.. haha. What can i tell ya? he´s an amazing horse!

När jag kom hem från stallet städade jag mitt rum.. sjukt tråkigt men väldigt behövligt kan jag lova. Ser alltid ut som en jävla svinstia i mitt rum. Tänker aldrig på det förens mamma nämner det, och då får jag sjukt dåligt samvete för att jag inte ens kan städa mitt rum.. hah :( Ahja, nu äre fint iaf! Får se hur länge det håller sig så ;)

Resten av dagen spenderades hemma hos älsklingen, vi kollade på supernatural som vanligt.. geeeeks. Bra serie det där.. se den!



Fina Jane!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0