Like a moonligt shadow..

Vet att uppdateringen vart sämst någonsin, men jag ber så hemskt mycket om ursäkt, faktiskt. Kan inte skylla på att någonting kommer ivägen egentligen, men.. prioterar andra saker framför att blogga, helt enkelt.

Orkar inte berätta om vad jag gjorde hela förra veckan.. kommer inte ihåg heller om jag ska vara ärlig..? Tror jag lider av minnesförlust. Sämst.

Igår hade jag iaf träning för Marie med Tamarillo. Eller ja.. skulle ha. På vägen upp till ridhuset var han lite småhostig. Lika dant när vi började med träningen. När jag travar får han världens hostattack. Drar ner huvudet i marken och hostar kanske.. 7 gånger på raken? Det var verkligen inte roligt, blev jätterädd och började nästan gråta..

Avbröt självklart träningen och skrittade hem. Marie sa att det inte var något fel på honom, men han ska ta det lite lugnt i ett par dagar. Är han inte bättre om en vecka ska vi kontakta veterinär för att få hostmedecin utskriven.  Tycker så synd om honom.. mitt hjärta. Han är verkligen det, mitt hjärta.

Idag gick jag och mamma en promenad med honom och Ladde. Han var lite hostig, men inte alls som igår. Bara han får upp "slemmet" som litter fast i halsen på honom kommer det ju bli bra sen. Så Tamarillo, om du läser det här, hosta, och få upp skiten för fan :(

Ahja, kanske skriver mer ikväll, annars får ni ha de såbra!



Bli frisk nu, mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: ellinore

sv: hahah, nej undrar va alla tänker om oss i klassen egentligen? haha...men precis, de gör inget ;)



Älskar dig också! du é bäst <3



åh, hoppas han blir frisk snart! stackarn.. :(

2012-02-18 @ 19:38:35
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/
Postat av: NellieB

Sv. Håller med dej å den andra tjejen. Dressyr å mark arbete e as viktigt. D är vi hoppryttare på ponny as kassa på. Måste vi bli bättre med. Stella tränar jag i vanliga fall för tränare 2 ggr i veckan bara dressyr å markarbete. Men Bellman är lite speciell. Jag brukar aldrig kommentera andras hästar elr så för jag vet inget om dom. Det går inte kolla lixom på en film å tänka den hästen är så å så. D är lixom bara att titta på hur han ser ut. Bellman e 19 år. Rids på hackamore. Stör du han elr hoppar m bett så dampar han loss. Det gör han redan men jag menar ännu mer. ;) Du får inte han med dej. Han är en ren hopp ponny lixom. Vill gå högt m huvudet å får göra d. Men för att han ska hålla så måste du jobba m han inspänd. För att sätta muskler å

jobba rätt. Han går knappt att hoppa upp på. För sätter du foten i stig utrön så sticker han i sken. Inte äns galopp. Så man måste vara typ 2 -3 stycken på framtid ingen som hjälper mig att komma upp. Sen går d i typ i sken 3- 4 varv innan jag får lugnat han. Så d svåra i hoppningen är att samla han. Hoppas 1 m å han e bara 1,26. Risken är att han blir flack. Få jobbat ihop han innan hindret. Sen måste man rida på han å ha skänkel på. Annars kan han stanna. Så han e inte så enkel som han lixom ser ut på film. Dressyr på Bellman. Näe 99 av 100 hästar...men inte på Bellman. ;)



2012-02-19 @ 15:56:59
URL: http://Nellieberntsson.se
Postat av: NellieB

Oj ble vissa stavfel för ja satt m ipaden... :)

2012-02-19 @ 15:59:38
URL: http://Nellieberntsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0