BIG girls don´t cry

Idag är det den 7e januari 2012, och jag fyller 15 år. Det ni! Nu får jag köra cykel utan hjälm, köra moppe och ha sex. What a big day! Haha.

Mormor och morfar kom hit runt halv 2 och firade mig med massa bullar och kakor osv, hihi. Har ju redan fått min present, jackan u know? Ellrér ja, den va från både mormor, morfar och mamma för den va inte direkt billig.. men snygg! ;) Men vart iaf lite födelsedagsfika, fina grejer :)

Mormor hjälpte mig också att sy igen Bamses täcke som va sönder.. var en reva på ca 80 cm i det.. så ja, det tog tid att laga täcket, men men. Hoppas att det inte mina fina stygn går upp nu bara.. att s har aldrig varit min starka sida. Bamse har tappat en sko också, höger fram, typiskt. Såg också ut som att han inte gick helt.. bra på benet också. Han var inte halt men.. oren? Dock var han varken varm, svullen eller öm så det är nog ingen fara får i hoppas. Hovslagren sa dock när han var sist att höger fram kanske inte skulle sitta kvar eftessom det inte fanns något att spika i då han tappade den innan förra skoningen också.. suck. Att de inte kan behålla skorna på!

Men red iaf tamarillo en sväng på morgonen! Efterssom jag bara kan rida på ängarna eller i ridhuset för tillfället pga den förbannade isen ute så fick det bli ängarna idag. Han gick ju trots allt ridhuset igår... Hade inte räknat med att det skulle vara fruset i gräset ute på ängarna, men självklart var det det -.- Gick bara att skritta, var stenhårt i backen.. suck :( Ahja, om han nu hade någon jobbig träningsverk från gårdagens ridpass var det ju bra att han fick komma ut och röra lite på sina gamla ben iaf :)

Just nu sitter jag och kollar tv med älskling och Janne. Filmen vi kollar på totalsuger, bara så att ni vet. men nu ska jag ta och göra något intressant med mitt liv, see yaa!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

sv: Jaa visst är hon! Fantastisk haha! By the way, jag tror du angivit fel blogg-adress när du kommenterar, du har glömt t-et i "sandsTrom", i figured it out now haha men ändå! Lättare med rätt länk :D

2012-01-07 @ 18:16:48
URL: http://cooorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0