I´m here without you, and it hurts

Vad fan har hänt med blogg.se? Helt fuckat ju, haha. Ahja,

Sitter hemma och gör.. inget roligt alls. Nyss käkat iaf, vet inte vad det hette, men gott vare iaf. Såg ut som hundskit dock, haha :,)


Började min morgon med att vakna upp hemma hos världens finaste pojke :) Han hade bara en lektion eller vad det var idag, så han stannade hemma. Efter att jag väckt honom vid typ halv 7 var det ingen mening med att somna om tyckte vi, så vi låg och kolla ett avsnitt av en sjukt bra serie som heter.. supernatural? I think so. Så jävla bra är den iaf! Inte alls min typ av serie, men fastnade för den på något sätt iaf. Wonder why.. grrr! ;)

Sen vid typ.. halv 9 gick jag hem, åt frulle osv, sen begav jag mig till stallet. Skulle ju egentligen ha ridit upp Tamarillo till ridhuset, men underlaget såg ut att vara skirbra på ängarna så red där ist. Och ja, underlaget var verkligen perfekt. Så pass djup snö att han inte gick igenom till det hala gräset som ligger under, men samtidigt tillräckligt djupt för att han skulle få jobba lite och anstränga sig.

Först fick han någon slags chock när han insåg att jag skulle ha ut honom i djupsnön, hahaha! Vet inte om han aldrig blivit riden i djupsnö förut? Ahja, nånting var det iaf. Så till en början skuttade han runt som en kanin :,) stod helt stilla, hoppade stillastående ca 1,5 - 2 meter, stannade, gjorde ett nytt hopp.. osv. Var så sjukt kul alltså, trodde jag skulle dö av garv alltså.. åh :,) Sen när han tröttnat på att göra sina megatöntiga kaninhopp gick han över till något.. "piaffliknande".. ? Eller ja... det var väl med 99% säkerhet inte piaff, men det kändes förävla roligt.

Annars var han bara hyperpigg och allmänt.. glad idag? Men det var riktigt kul att han var så glad och positivt inställd.. när han kommit över sin rädsla för den djupa snön.. i slutet gick det dock super, vi galopperade till och med, haha.

Efter stallet drog jag hem, bytte om och sen åkte vi iväg till stan, jag och mamma. Skulle köpa skor, för min UGGs sprack, och mina converse är det hål i. Mamma tycker inte man kan gå med trasiga converse när det är 10 minus.. :,(

Efter mycket om och men hittade jag iaf ett par skor. Hatar att köpa skor, har alltid gjort, kommer troligtvis alltid att göra också.. haha. Men men, de va helt okey :) Köpte även 2 tröjor på lager 157 eller vad det heter. En t-shirt för 80 kr, och en tjocktröja för 50 kr. ( tjocktröjan har kostat 700 från början, se vad man kan fynda!) Sen handa vi mat osv osv, sen åkte vi hem.

Och nu sitter jag här! Haha.

Morgondagens planer är iaf att åka till min blivande praoplats runt 11 för att se hur det ser ut osv. Ska bli häftigt att vara i ett travstall 2 veckor alltså. hur skulle ni reagera om jag kom hem efter 2 veckor och var helt säker på att jag ville lägga ner hoppningen helt och satsa på trav ist? Är iof 99% säker på att det aldrig skulle hända, men man vet ju aldrig :)

Sen efter det ska vi vidare till Eksjö, för att fira min storebror Pontus som fyllde år för ca 2 veckor sedan. Har inte haft möjlighet att göra det än, så det är därför de blitt så sent..

Ahja, nu känner jag att jag har skrivit i typ hundra år.. jag har kramp i händerna. kanske hörs mer senare, det är ju sådant som märks :) Annars får ni ha det såbra, så ses vi troligtvis imorgon :)

Och juste, mitt internet är sjukt jävla segt alltså, vill inte riskera att lägga upp några bilder för då kommer hela skiten troligen fucka ur och jag kommer få ett raseriutbrott. Det vill vi inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0