Stamp on the ground

Ber om ursäkt för att jag inte bloggat något under helgen.. men har faktiskt en ursäkt.. Jag och älskling har fastnat för en ny serie, supernatural. vet inte om jag nämnt det förut? Ahja, den är superbra iaf! Kollade igenom en hel säsong under helgen.. 20 avsnitt. Nördar.. i know :)

I lördags var vi iaf
och kollade in min praoplats i Funghult, utanför Mariannelund :) Träffade Åsa och Egon, dom jag ska "jobba hos" De var snälla och trevliga båda 2, så där ska jag nog trivas. För tillfället har de 9 hästar, som alltså ska både ridas och köras när jag är där. Nervöst kan jag u ta och tala om! Köra vet jag dock inte om jag får köra än, men de sa att det nog skulle gå och ordna om den "snälla" hästen hade kommit hem tills dess.. haha. Den va tydligen i kalmar? Snälla hästen, KOM HEM! Att rida en travhäst som springer i typ 140 ska också bli lite nervöst, men har jag ridit ladde klarar jag mig nog, haha ;)

Efter att i vart och kollat in min praoplats åkte vi vidare till Eksjö, där vi träffade min älskade storebror och hans flickän! Han fyllde ju år den 14e, men vi har inte haft möjlighet att fira honom än, så det blidde i lördags.

Igår red jag Tamarillo på ängarna igen, så han fick pumsa i snön, det tycker han om. Denna gång förstod han direkt att han kunde gå "normalt" och alltså inte behöde göra kaninskutt för att ta sig fram, duktig häst! Näe men han var superduktig, pigg som satan i galoppen bara. Fruktade för mitt liv ett tag faktiskt, haha :,)

Ahja, idag var det skola som vanligt, fuck it. Jag orkar inte skolan, den äter upp mig inifrån. Tusen preov och bla bla bla.. orkar inte. Men ja, jag får väl överleva. Mina betyg ska höjas, inte sänkas. Det är något som är säkert!

Men ja.. fan orkar inte skriva mer. Vi ses nog imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0