Dagen idag..

Känns som att sommarlovs dagarna bara flyger iväg utan att man hinner få något vettigt gjort. Idag, precis som alla andra dagar denna sommar har jag inte fått ett skit uträttat, det suger. Jag går upp på morgonen, går till stallet och rider, kollar OTHavsnitt resten av dagen tills det blir natt och jag går och lägger mig. Intressant va? Sorry för deppet, är bara så sur för att det aldrig vill bli sommar på riktigt.. 
 
Anyway, red en mer eller mindre galen Tamarillo i skogen idag haha! Blev att rida en skogsrunda på ca 45 min i think? Blev massa trav och galopp iaf, och fokus idag låg på att försöka hålla honom någorlunda lugn. Kan säga att min plan misslyckades totalt, haha. Herregud. 
 
Dagens mål när jag satte mig på: Hålla honom någorlunda lugn, utan studds och att han springer ifrån mig.
 
Dagens mål under ridpasset: Komma tillbaka till stallet oskadda båda två, utan att ha ramlat av/gått omkull osv. 
 
Ja, somsagt, vissa dagar tror han att han är 2 år igen, inte 21. Men jag är överlycklig för att han är så pigg och go som han är, för det betyder att han fortfarande vill, att han orkar liksom. Fina hästen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0