Hemsk dag igår..

Blir tårögd bara av att tänka på vad som hände igår, och framförallt när jag tänker på vad som kunde ha hänt. Jag tänker dra en kortfattad verision här och skippa det som är allt för hemsk, men jag skriver ut lite av det iaf, så ni slipper spekulera och lämna kommentarer som "vaaaaaad har hääänt?" 
 
Igår åkte vi och hämtade Steffe i Söderköping. Till en början gick allt bra, men ett par mil från Gamleby började han leva som fan i transporten. Han bonkade som fan och när vi stannade var han helt panikslagen. 
 
Vi fäller ner baklämmen för att ta ut honom, och märker att golvet i transporten är trasigt. Han får panik när han inte kan sätta ner bakfötterna och försöker ta sig ut genom framdörren.. När han inte kommer ut genom framdörren försöker han lägga sig ner.. Efter mycket om och men lyckas mamma, Janne och Kicken få ut honom iaf.. (Jag var helt panikslagen och stod bara o skrek, blev helt handlingsförlamad) 
 
När han väl kom ut ur transporten lugnade han ner sig väldigt snabbt och  började äta gräs nästan direkt. han klarade sig utan några allvarligare skador, men har lite skrapsår här och var, samt att han fick en rejäl smäll på musklerna framme vid bogen.. 
 
Nu är han hemma iaf (Vi fick låna en annan transport av en bekant). Just nu går han ute i en hage tillsammans med tamarillo. Är han sämre imorgon ringer vi dock en veterinär.. 
 
Ja, om inlägget är rörigt ber jag om ursäkt för det, men är fortfarande lite skakig sen igår så vet inte riktigt vad jag skriver.. nu blir det iaf vila som gäller för Steffe tills han blir helt bra igen. Sen ska vi sakta börja rida honom och lära känna varandra. 
 
Hur lång tid det tar innan jag kan börja sätta igång honom vet jag inte riktigt. En vecka, en månad, vad vet jag. Men det är inte det viktigaste just nu, för allt jag vill är att han ska bli frisk! 

Kommentarer
Postat av: ellinore

men omg, seriöst?! helt sjukt, stackars er o steffe framförallt. va hemskt :( hoppas han blir frisk snart! kan inte tänka mig hur det måste ha känts.. fy o blä, finner inga ord. Krya på dig o prinsen <3

Svar: Ja, de va hemskt verkligen :( Tack! <3
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-07-22 @ 17:28:50
URL: http://ellinooree.blogg.se
Postat av: Ebba Kernen

Vad hemskt Emma, fyfan kan bara se bilden hur du stog där och såg allt ;oo fyfan! Hoppas han blir bra snart ! <3

Svar: Han är redan på bättringsväg, så han blir nog frisk snart! <3
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-07-22 @ 17:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0