Jag är kääääääär!

Kan inte säga så mycket annat om hästen vi var och kollade på idag faktiskt, är totalt förälskad i honom! 
 
Efterssom det nu är bestämt att han ska flytta hem till oss tänkte jag köra en lite närmare presentation av honom så ni vet vad det är för någon jag får hem!
 
Hans namn är Statesman (med engelskt uttal haha) men kallas för Steffe! Han är 13 år gammal, ca 176 cm hög. Han har större delen av sitt liv tävlat i dressyr bara, upp till LA:6 tror jag. Helt okej resultat men ingen superstjärna direkt. Blev 1a på treårstestet också btw! (För 10 år sen haha) Han har gjort några få hopptävlingar i sitt liv med helt ok resultat men är ganska ovan på hoppfronten efterssom han inte är hoppad mycket. Han hoppar dock som en guuuud och kan hoppa rejält högt. Supersnäll i all hantering, duscha, ska lasta osv. Ja, trevlig häst helt enkelt!
 
Idag när jag var och provred honom fastnade jag direkt när jag satte mig på. Man kände vilken underbart snäll häst han är, att han är villig att arbeta osv. Det var lite knepigt att rida honom efterssom han har mycket större gångarter än vad jag är vad vid, men det gick super för att vara första gången jag red honom! Hoppade ett par språng på ca 90 cm (?) och det klippte han som ingenting, var typ 30 cm över haha. Anledningen till att jag inte hoppade högre var bla. för att hon hade bara en dressyrsadel (!!!) och det är inte världens lättaste att hoppa i... Men det gick bra iaf, han var liite svår att lägga rätt på hinder, men det är ju en vanesak! 
 
Om allt går som det ska kommer han hem i helgen, längtar! 
 
 
 
Steffemannen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0