Så arg just nu..

Trots att träningen gick helt suveränt, kan jag inte låta bli att vara arg just nu. 
 
Idag när mamam skulle anmäla mig till tävlingen på söndag står det att jag inte har något grönt kort, vilket är obligatoriskt för alla ryttare över 14 (??) år. Självklart har jag glömt bort att ta kortet! Åh, jag förstår inte hur man kan lyckas glömma bort en sån viktig sak.. 
 
Ringde till hon som har hand om "grönt kort kurserna" i våran klubb, och de hade precis avslutat en kurs, vilket betyder att de inte kommer anordna någon ny. Jag kan heller inte få göra kursen själv, dvs plugga hemma och sedan göra provet, för jag är inte 18 år? Åh, suck, herregud. 
 
Vi har kollat med "närklubbarna"; Västervik, Vimmerby osv men alla har precis avslutat sina kurser.. Vad fan gör jag nu liksom?! Jag är totalt körd.. 
 
Som ni säkert förstår, söndagens tävling är inställd, och alla kommande också.. 
 
 
TÄNK vad mycket lättare livet skulle vara utan detta förbannade kort! 

Kommentarer
Postat av: Ebba Kernen

Men Emma då skulle inte du kunnat tävlat förra året eftersom det var lag på det förra året ? Du var ju 14 och då måste du ha grönt kort ? <3

Svar: Jo jag vet, men när mamma löste min licens förra året missade de att jag var tvungen att ha grönt kort. Hon kunde alltså lösa licens till mig iaf. Så ja, egentligen skulle jag inte kunnat tävla förra året heller. <3
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-07-02 @ 22:07:23
Postat av: ellinore

men nej?! Vafan.. nu blev jag också arg för din skull! Det måste gå o lösa, div II i höst lixom? det kommer lösa sig på ett eller annat sätt. lisa klirrar det säkert :) <3

Svar: Ja, det går säkert att fixa alltså, men inte innan söndag haha :( <3
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-07-02 @ 23:17:46
URL: http://ellinooree.blogg.se
Postat av: Helena

Är egentligen inte Emma som missat detta. När jag gick in på mitt konto på tdb och skulle lösa licens för i år och anmäla henne gick ju inte det då jag totalt glömt detta med grönt kort. När jag läst reglerna ser jag oxå att dom gäller från 14 år men då måste systemet på nått sätt missat oss förra året för då gick det att lösa licens samt anmäla till tävlingar fastän hon inte gått grönt kortkursen.
Helena

Svar: Inte ditt fel mamma, vi glömde det lika mycket båda två.
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-07-02 @ 23:18:24
Postat av: Ebbakernen

Aha då förstår jag <3

Svar: :) ;*
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-07-03 @ 02:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0