Vilken helvetisk träning..

Haha åh herregud..Idag kan man väl säga att jag och Tamarillo hade en något misslyckad träning.. Hela passet (1,5 tim) var vi brutalt osams och ville olika saker. När vi skulle skritta ville han trava, när vi skulle trava ville han galoppera osv. När jag sa ifrån blev han sur och började studdsa på stället osv. Jag blev riktigt arg på honom efter att ha kämpat hur länge som helst utan resultat men lyckades behärska mig faktiskt, bra jobbat! De sista 10 minutrarna gick han suuuuuperfint dock, gudars! Om man kunde gå så fint varje gång alltså..
 
Det är svårt att tänka sig men när han väl "släpper igenom" och slappnar av blir han finare än någon annan häst jag känner till, faktiskt är de så.. Om han alltid gick som han kan göra, då skulle han vinna hela semestercupen utan problem..Meeeeeeen det finns ju ett problem med det, jag kan inte få honom att gå så utan Maries hjälp, så det spelar ju ingen roll hur fint han kan gå..
 
Iaf, sammanfattning av dagens träning; 1 tim 20 minuter rent helvete haha, 10 minuter som att sväva på moln, ungefär ;D
 
 
Finaste Kicken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0