Min tappra älskling.

Åh, Tamarillo är helt otrolig verkligen. Tränade somsagt för Marie vid halv 9 imorse, och tyckte under hela passet att något inte var riktigt som det skulle. Hans galopp var "stötig" och han hade inte riktigt samma glädje och vilja till att hoppa som vanligt. Tänkte inte så mycket på det då, utan trodde att det berodde på att det regnat hela dagen igår så han blivit kall om ryggen osv. När jag förklarade för mamma och Marie hur han kändes sa de bara "han ser jättefin ut, det är inget fel på honom"

När jag kommer tillbaka till stallet ser jag att skon sitter snett och att tåkappan gått rakt upp i hoven. Jag förstår inte hur han lyckats hoppa och genomföra en hel träning med skon sittandes rakt upp i hoven. Blev så ledsen att jag började gråta, tyckte att allt var mitt fel osv. Förstå hur tapper han är alltså, han visade inget tecken på hälta, protesterade inte mot något och genomförde allt som han skulle.

Nu är iaf skon borta så att han slipper ha ont. Hovslagaren kommer på måndag och skor om honom. Förhoppningsvis är det ingen fara, men det finns risk för hovböld. Jag hoppas verkligen att han slipper få det, men man kan aldrig vara säker.

Får se hur det blir med tävlingen på onsdag. Kommer inte starta om han inte är 100% fräsch, för hans hälsa och välbefinnande är tusen gånger viktigare för mig än en tävling. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han blir frisk snart!

har inga bilder påd denhär datan så ni får klara er utan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0