Tankar och funderingar..

Om.. lite drygt en vecka är det dags för min och Tamarillos första bortatävling iår! Är inte helt säkert att vi kan åka än dock för måste få tag på en bil med drag innan dess, men hoppas verkligen att vi kan åka. Längtar som satan efter att få åka ut igen.. var ju ett tag sen! ;) 
 
Har dock mina funderingar över detta, haha. Ni som läser min blogg veeet att han älskar att tävla, att han brinner för det osv. Och när hans gamla ägare var här och hälsade på honom sade hon att vi inte skulle vara "rädda" för att lägga upp hindrena på högre höjder, för om han inte vill/kan hoppa så stannar han, sa hon. (han är ju ändå 21 år nu) 
 
Jag är så sjuukt sugen på att debutera 110 med honom så ni anar inte.. åh, skulle vara total lycka! Men precis som med allt annat finns det en baksida.. Han är inte samma häst hemma som han är på tävling! På träning är han lite mer "lat", bryr sig inte riktigt om hur avstånden blir, bara hoppar för hoppandets skull liksom.. När han kommer ut på tävling dock, då blir han ju helt tvärtom, taggar till tusen, studdsar fram som en stridsvagn liksom. 
 
På träning, när han är lite mer "bekväm" tycker jag ibland att det kan bli otäckt att lägga upp hindrena på högre höjder. Jag är absolut inte rädd för själva höjden, men jag är rädd att han inte ska "orka över", landa mitt i osv. (Jag vet ju självfallet att han aldrig skulle hoppa om han inte tog sig över, men det är så jag känner iaf) 
 
Däremot när jag kommer ut på tävling med honom, då försvinner all osäkerhet och allt bara flyter på klockrent. Om någon skulle sätta upp ett hinder på 110 på en tävling skulle jag inte ens märka det, för på tävling spelar höjden ingen roll. 
 
Då kommer ju frågan, kan man debutera 110 utan att ha hoppat det hemma?! Hästen är ju erfaren, han kan hoppa de klasserna utan problem. Och jag vet ju att 10 cm, det är inte mycket alls?! Och jag vet ju att han skulle älska mer än allt att få hoppa lite "riktiga höjder" haha.. 
 
Haha åh, stör mig så hårt på att jag inte bara kan ha samma självförtroende på träning som på tävling.. då skulle vi debuterat 110 för länge sedan.. 
 
Vet att detta inlägg kanske blev lite rörigt, men hoppas att ni förstår iaf. Skrev det inte så mycket för att jag vill ha svar av er (jo självklart vill jag det med, men har ju inte direkt lika stor blogg om kissie så lär väl inte bli så många svar..) men skrev det mest för att jag trodde att det skulle "klarna upp" för mig om jag skrev ner allt.. men det gjorde det inte.. haha, fml :( 
 
 
Min älskling, lös i stallet som vanligt.. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tina

Jag tycker att du ska debutera 110cm om du känner att han klara det, vilket jag tror, han är ju ganska stor och har tävlat många gånger. Hoppas du kan bestämma dig och lycka till!!

Svar: Tack så jättemycket :)
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-06-28 @ 23:31:50
Postat av: Ellinore

Jag kan varken säga bu eller bä om du ska göra det eller inte, äldre hästar är inte min grej så du avgör bäst själv! du är ju rädd om honom så det kommer bli bra hur eller hur! Vart ska du tävla isf? :) <3
Håller tummarna för er iaf!

Svar: Nae du.. men jag finner nog en lösning på problemet snart. Puss vännen, och tack så mycket! Hm, linköping? <3
emmaaasandstrom.blogg.se

2012-06-29 @ 13:07:04
URL: http://ellinooree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0