Fredag 23/3

Hm.. ja eftersom det var två dagar sen kommer jag säkert inte ihåg allt, men bara för att jag är världens bästa ska jag göra mitt allra bästa.. hihi :)

Häst nr 1.
För andra gången i mitt liv körde jag trav, haha! Körde Amy, samma häst som förra gången jag körde, hon är ju även mitt "inridningsprojekt"! Denna gången gick det mycket bättre än förra om man säger så, haha! Körde själv i skogen för Åsa hade inte tid att följa med men det gick super iaf. Var nära diket en gång bara, men annars var det lugnt! Var lättare att köra själv tycker jag, för då var jag verkligen tvungen att lita på migsjälv när inte åsa fanns där och berättade för mig hur jag skulle göra ifall något skulle hända.. osvosv!
Efter att jag kört Amy red jag henne en liten stund också. Var på deras ridbana och Åsa hade henne i longeringslina. Denna gången var hon inte riktigt lika spänd, men hon var väl inte helt tillfreds med livet.. :) Men hon skötte sig kanon som hon brukar, hehe. Travade lite också vilket gick super! Red inte så länge alls, men ca 15 min kanske? Det är ju viktigt att man inte håller på för länge med oinridna hästar, utan man ska ju ta det väldigt lungt! Men fatta, andra gången någon någonsin red henne och vi kunde trava på volt, byta varv osv osv! SUPERDUKTIGA AMY!

Häst nr 2.
Var Sotarn! Stallets största häst, men ändå är han mindre än Tamarillo.. haha! Har aldrig ridit honom förut, men det gick super iaf. Red en lugn liten skogsrunda på ca 1 mil. Skrittade och joggade mest, men lät honom dra på lite på en raka. Han ska ju tävlas nu på tisdag så han skulle inte jobba så hårt. Han brukar bli väldigt väldigt stark sa Åsa, men höll man bara i från början var det inga problem att hålla honom. EN helt fantastisk häst att rida, gick i form i traven och allt möjligt! Åh, fina hästen!


Efter att jag ridit och kört dessa två hästar bar det av till kalmar för travtävling!
Åsa red Egon (en av de jag ridit tidigare) i ett montelopp! Tyvärr kom de lite efter i starten så de hade ganska mycket att ta igen, men de slutade iaf på en fjärdeplats tror jag! Hade de fått en bättre start hade de troligtvis vunnit, men det kan man ju aldrig veta. Egon var iaf riktigt duktig, fyfan vad han kämpade!
Sedan körde hon 2 hästar i travlopp. Dessa var inte hennes egna hästar utan hästar som hon körde åt någon annan.  Hon blev inte placerad med någon utav dom heller, tyvärr... Men men, det kan ju inte gå bra alla dagar! Hon var ju och tävlade i både tisdags och torsdags och då vann hon ju, så ;)
Mamma var med nere på travet i Kalmar så när det var slut körde hon hem mig. Kom hem vid 23.30.. ZzzZZzz! Haha.. slocknade hemma hos älskling direkt!Skitbra dag verkligen, var så liten när jag var på trav sist att jag inte kommer ihåg nånting alls, så det var riktigt roligt att se!
Åsa och Egon, den hon red i Fredags! RIktigt mysig häst.. :)
Bild tagen från: ecuriearonsson.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0