I can still hear the voices when I´m dreaming

Halloj! What a day säger jag bara.. helt slut. Vet inte varför egentligen.. men men, slutkörd, det är jag! Vet någon som kommer sussa j'vligt gott inatt.. 
Eftersom jag slutade redan vid 12 idag hann jag bara med två hästar på praktiken.. :( Sedan åkte jag hem och red min egna lilla älskade häst Tamarillo.. ;) 
När jag var klar med ridningen borstade, tvättade hovarna och flätade de hästarna som skulle med till dagens tävling. Det var Sotheby och Umami som skulle med, fina hästar båda 2.

Häst nr 1.
En häst jag aldrig ridit förut faktiskt, Brorsan! Har fruktat under hela min praktik dagen då jag måste sätta mig på honom, haha! Han är överallt och ingenstans på samma gång, har sådan sjuk energi så det är inte sant. Men han är ju bara 4 år så det är väl inte så konstigt kanske.. :) Red iaf skogsrundan som jag kallar den för, haha. Det gick bra, han var lite spänd osv, men det var tusen vildsvin i skogarna typ..?! Sjukt hur mycket vildsvin de har här? Det kryllar av dem.. Men annars gick allting prima ballerina, hihi. Och jag säger bara det att, GUD VILKEN HÄST! Vilken jävla fart han hade i benen, vilken jävla styrka, vilken kondition! Grymt imponerad..


Häst nr 2. Dags för körning igen, hihi! Körde Amy, som vanligt.. :)Tycker verkligen att det är riktigt kul att köra nu, är inte alls nervös och spänd längre? Vågar till och med gasa på lite.., men bara lite.. ;) Det uppstod dock lite problem när vi skulle skritta nerför en backe och hon blir rädd för vildsvin i skogen.. Hon försöker vända med vagnen och dra hemåt.. Jag som inte alls är körvan fick lite smått panik och visste inte riktigt vad jag skulle göra.. Men började iaf skrika på henne som fan, då blev hon rädd för mig ist och fortsatte framåt.. duktig häst! Haha, tyckte synd om henne, hon blev jätterädd när jag började skrika på henne, stackarn! Men hellre det, vem vet hur det hade slutat om hon lyckats vända sig om..


När jag var klar med dem åkte jag hem och red min älskade Tamarillo! Var ute på ängarna med honom och han fick springa av sig rejält. Blev massa, massa galopp, nyttigt! Det var faktiskt han själv som saktade av idag, för ovanllighetens skull! Han skötte sig kanon, min lilla ängel.. <3
Imorgon återvänder jag till praktiken.. 3 dagar kvar nu bara. VILL INTE DÄRIFRÅN! :(
Hihi, mamma och Tamarillo! Fler bilder kommer.. när jag orkaar... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0