Just let it be

Första dagen på praktigvecka nr 2 avklarad. Sorgligt att det är sista veckan nu.. Vill verkligen inte tillbaka till skolan.. önskar jag kunde stanna där föralltid.. haha :) Måste säga att jag var väldigt aktiv idag också! Började vid halv 9 imorse och slutade vid 2, men hann med 4 hästar!

Häst nr 1. Hihi, lilla Egon! Han är mysig han. Var ute på en skogsrunda på ca en mil. Joggade bara eftersom han tävlade i fredagas och skulle ta det lite lugnt idag. Han blev lite rädd för något djur som var inne i skogen (tippar på vildsvin..)och drog iväg lite men det löste vi utan några större problem.. :)

Häst nr 2. Min absoluta favorit i travstallet.. Alvena! Idag var det "snabbjobb" som gällde, dvs ett par varv på 1,5 km slingan. 4 varv blev det = 6 km. (Enda vilan på dessa 6 km är en 50 m lång skritt sträcka varje varv, annars är det fullt ös hela vägen) Eftersom hon har lite  problem med korset ska hon bara galopperas, men det är inte mig emot..!! Som vanligt hade vi skitkul när vi var ute, hihi. Trivs verkligen ihop med henne.. :)

Häst nr 3. Honom red jag första gången i fredags, Sotheby! Eller ja.. Sotarn som han brukar kallas! Red honom samma runda som jag gjorde med Egon, den på ca en mil. Eftersom han ska tävla imorgon skulle han bara gå lugnt idag. Massa skritt och jogging bara. Mysig kille även han..:)

Häst nr 4. För 3e gången i mitt liv körde jag häst.. hihi. Samma häst som de föregående gångerna, Amy! Idag gick det verkligen skitbra att köra, riktigt stolt över mig själv! Vågade till och med dra på lite när vi var inne på sista varvet, inte illa! Körde 3 varv på 1,5 km sträckan = 4,5 km! Hon är snäll den hästen alltså.. Trots att jag gör endel missar när jag är ute och kör fortsätter hon snällt springa vidare utan några problem alls. Hon är guldvärd! Bättre häst att ha när man ska lära sig köra går nog inte att hitta..



Eftersom Åsa var i Frankrike och tävlade igår och i halmstad idag fick jag alltså klara mig själv idag, mer eller mindre. Åsas pappa var i stallet hela dagen men han hade ju fullt upp med sitt, men det kändes skönt att få klara sig själv lite också. Som tur var  hjälpte han mig att sela på innan .. annars vet jag inte hur det hade slutat, HAHA!

Nu sitter jag iaf hemma hos mormor och morfar.. Ska snart äta semla..mums. Sen ska ja fan sova, då kommer morgondagen fortare.. Right?

Sorry att det inte blir mycket bilder osv just nu, men det får ni överleva med.. orkar inte, haha..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0