Like a shadow from the past

Hej! Åh jag känner att jag verkligen inte har tid att blogga just nu, men ska försöka fatta mig kort! Eller ja.. det måste jag ju, ska hoppa in i duschen, ta en fika och sen soooooooooooova. Såhäääääääääääär trött just nu!

Har verkligen varit full rulle hela dagen, har inte haft tid att vila en endaste minut sedan jag klev upp ur sängen imorse!

Var på min praoplats vid 11 imorse. Första halvtimman var jag inne hos Åsa. Hon visade mig massa saker, hur man anmäler till travtävlingar, proportioner, olika banor, godkända travhingstar osv osv osv. Sedan gick vi ut till stallet där vi gemensamt mockade 10 boxar, lade in nytt spån till alla, sopade gångarna osv.

Sedan var det dags för ridning!

Häst nr 1.  Åsa körde en häst och jag red, hästen jag red på hette Lock Alvena (tror hon hette lock..?!) Åsa körde iaf först och tanken var att jag skulle rida efter henne. Det gick ju sådärr vill jag lova, hhaha. Alvena var stark som bara satan och jag kunde knappt hålla henne när vi drog på lite grann.. Tyglkarna bara gled ur händerna på mig och hästen hon körde skvätte grus i ansiktet på mig så såg ingenting, HAHAHA. Ja, herregud. Men jag klarade mig med livet i behåll, trots min dåliga start :) Hästen va snäll och söt annars!

Häst nr 2. Åsa hade inte tid att rida med mig för hon skulle sko en häst så fick rida själv. Häst nr 2 hette Lock Egon, och var en väldigt snäll herre! Dock var jag livrädd när jag skulle rida iväg med honom själv för Åsa hade sagt att Alvena var den snällaste hästen, hahahha. Fyfan så nervös jag var alltså, trodde jag skulle dö. Väl i skogen visade sig att jag och Egon kom mycket bättre överens än jag och Alvena. Vi fick en "mysig" skogstur han och jag! (Hur något som går ut på att springa så fort som möjligt kan vara mysigt..) Men ja, gillade verkligen Egon, hihi!

Häst nr 3. Åsa var fortfarande inte klar med hästen hon skulle sko för det var en liten bråkstake, så fick rida själv igen. Namnet på häst nr 3 var Lock Umami. Enligt Åsa skulle hon vara en snäll dam som dock var ganska start och helt plötsligt kunde bestämma sig för att dra iväg hur som helst, haha! Så ja, återigen, nervös! Det gick dock hur bra som helst med henne med. Hon var inte riktigt mig typ av häst att rida, men vi kom iaf överens! Drog iväg lite med mig en gång, men vaffan, that´s her job!

Häst nr 4. Japp.. nu var det dags att skippa sadeln och sätta sig i vagnen! Hade inte räknat med att få köra första dagen.. men så blev det visst! Hästen jag körde hette Amy, och var bara 3 år, så knappt inkörd alltså. Var hur nervös som helst när jag skule sätta mig i vagnen för det enda Åsa sa var " Håll i tömmarna, för släpper du dom så sticker hon iväg. Ramlar du av då så kan du dö. Och kör inte ner i diket, för då kan hela vagnen välta och då kan du också dö" Kändes ju inte sådärr jättebra att sätta sig i vagnen efteråt, men gjorde det iaf och det gick skitbra. Körde bara i joggingtempo typ, men iaf, de gick super! Har aldrig kört trav förut.. det är svårare än vad man tror!


Ber om ursäkt för att det blev så mkt om trav, men vi ska skriva "dagbok" i skolan om varje dag när vi kommer tillbaka så skrev ner allt här för att komma ihåg det. Sover hos mormor idag så vi hörs mer imorgon, så lär jag nog berätta mer! A´hja, måste dra mihg. Ses imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0