Lördag 24/3

På förmiddagen (2 är väl förmiddagen.. eller..?) så red jag och mamma uppe på ridbanan med Tamarillo och Ladde! På vägen upp red mamma på Tamarillo och jag på Ladde, men när mamma hade galopperat Tamarillo ville hon byta häst.. haha! 
Stod två sockerbitshinder uppe så dom hoppade jag ett par gånger med Tamarillo. Lade en vattenmatta över ett av hindrena, det var lite läskigt tyckte han, haha. Han stannade såklart inte, men han tyckte inte om att hoppa den första gången.. :) Sedan gick det bra dock, men lite läskig var den hela tiden.. Söt hesten!
När vi hoppat lite inne på banan hoppade vi derbybanan som är utanför! Och jäävlar vad han taggade till, haha! Höll på att studdsa av mig en gång.. :,) DOCK gick det faktiskt bromsa lite, så det varw inte fullt ös där ute.
Tamarillo älskar ju att fara runt på derbybanan.. är nog det bästa han vet. TAGGA SEMESTERCUPEN NU! Visserligen är det långt kvar, men iaf! Om jag känner Tamarillo rätt kommer jag ha vissa problem med att sitta kvar dock.. Han kommer bli så jävla taggad att han kommer studdsa av mig.. känner det på mig! Men äsch, får väl hålla mig i manen, haha! Äe fan, ramla av kan jag ju inte göra, vi ska ju vinna fyfan!

Vid halv 7 på kvällen tog jag och finaste pojkvännen en buss till Vimmerby. Blev hämtade på stationen av snälla Robin och hans bil, hihi.
Åkte te sibylla och hämtade mat som vi tjockade i oss i bilen, HAHA. Åkte runt i hela vimmerby och dunkade musik, fint. Sen typ.. nångång åkte vi till Taxi och träffade lite folk. Stod där och snackade ett tag innan vi åkte vidare haha. Eftersom Robin inte hade någon bensin kvar i bilen trängde vi ihop oss i Antons lilla bmw HAHA. Kramkalas till tusen typ.. Eller ja, vi var ju bara fem pers i bilen.. men det var ju inte världens största bil om man säger så..
Sen typ vid 11 hämtade mamma oss i Vimmerby så åkte vi hem. Duschade, gick ner till pojkvännen, kollade Fb, sen somnade jag, haha! Så jävla trött..
Snackade ett tag med Robin på fb innan jag somnade och han hade tydligen tagit sönder bilen på väg till södravi, duktigt Robin :) Körkort i 2 dagar och bilen är redan sönder.. Finns för dig.. :,) Hahah.
Fin kväll med fint folk!
Har bilder både från ridningen och Vimmerby, men kameran ligger hemma.. Suck! Får väl se om jag tar och lägger upp dom här lite senare.. först ska jag rida tillsammans med mor min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0