Så många frågor utan svar

Halloj! Idag är det torsdag vilket betyder att jag är back in buisness i Funghult :) Har haft skitkul hela dagen, trots att jag bara ridit två stycken. Älskar att vara i stallet och pyssla, fixa iordning alla hästarna osv.. Skulle kunna stanna där resten av livet tror jag .. :)

Häst nr 1. Var Egon, han jag ridit en gång förut! Var ju såhääär kär i honom efter förra gången, men det har faktiskt börjat lägga sig lite nu. Har ju hittat en annan favorit i högen.. :) Var iaf ute på en liten skogsrunda han och jag eftersom han ska tävla i Kalmar imorgon. Blev att jogga honom ca 1 mil, det är liksom "chill dagar" för dom hästarna?! Herregud, fatta vilken kondis de har när de inte är ansträngda efter 1 mils jogging? Haha, men allt gick bra iaf!

Häst nr 2. Var Alvena! Hon som jag ridit 2 gånger förut, min förälskelse typ! Haha, åh vad jag tycker om den hästen mycket.. Så himla go och snäll! Eller ja.. hittills iaf.. ;) Var ute och snabbjobbade henne, 6 km ungefär. Blev massa massa galopp, vilket hon behöver för sina problem med korset.. Men det gick bra, och vi hade en redigt mysig halvgalen skogstur.. :)

Resten av dagen bestod av att göra iordning hästar till Åsa som hon skulle köra, putsa selar, släppa in/ut hästar osv. Det var tänkt att jag skulle hunnit rida Amy också, men så blidde det inte så Åsa körde henne ist.

Imorgon åker vi på tävling i Kalmar! Hästen Egon är det som ska tävlas i ett montelopp. Ja, allihopa, om ni tänkt satsa imorgon, satsa på honom. Chansen att han vinner är ganska stor om man kollar på startlistorna. Jaja, imorgon blir det iaf kalmar hela kvällen så kommer inte hem förens sent imorgon kväll/natt så förvänta er ingen uppdatering!


Nu sitter jag iaf hemma hos mormor och tråkar sönder.. Saknar min fina älskling! Vi hann ju iaf träffas en stund innan han åkte hem med bussen. Gled runt i Robins snygga bil i Vimmerby i en timma typ, haha. Underhållande. Grattis Robin till körkortet igår :)

Näää nu ska jag ta tag i mitt liv och svara på en kommentar.. om jag orkar. SAKNAR DIG TAMARILLO MITT HJÄRTA!!




Fina Tamarillo igår! Saknar honom enormt..:,(

Kommentarer
Postat av: ellinore

åh tamarillo! så underbart fin han är! <3

2012-03-23 @ 20:10:56
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0