So sick of lovesongs, so tired of tears.

Well, dag 2 på praktiken avklarad! Börjar bli en riktig "travhästnörd", det är skitkul! Travhästarna är verkligen såhääär annorlunda mot "ridhästarna", så lärorikt! Om jag ska vara ärlig.. föredrar jag faktiskt travhästar. Älskar att hoppa, älskar Tamarillo mest av allt, men ja.. travhästar är så.. jag vet inte, annorlunda. De är vänliga, vill alltid väl, försöker sitt bästa och gör det dom ska utan at krångla! Det gör ju iofs Tamarillo också, men tänk om alla halvblod och övriga ridhästar kunde vara så? Rena drömmen ju ;)
Iaf, idag hann jag bara med 2 hästar innan Åsa skulle iväg och tävla, Följade inte med på dagens tävling, men på fredag ska jag med till Kalmar. Blir kvällslopp så kommer hem mitt i natten typ haha. Men det är det så värt!
Häst nr 1. Började med samma häst som igår, Alvena! Henne tyckte jag ju inte alls om igår, men idag ändrade jag verkligen min uppfattning om henne! Red henne i skogen samtidigt som Åsa red en fyraåring vid namn Brorsan. ( Ja, brorsan som i bror, haha) Vi tog det bara lugnt idag, massa skritt, en del trav och sen en galopp på ca 500 meter. De skötte sig finfint båda 2, Brorsan var lite pigg bara, men men! Ja, Alvena mitt hjärtegull typ, hur söt och fin somhelst!
Häst nr 2. Andra hästen för dagen var Amy, hon som jag körde igår! Hon är bara 3 år, och helt oinriden. Med andra ord, ingen hade suttit på henne innan idag! Kändes lite sådär smånervöst att sitta upp på en häst som aldrig haft en ryttare på ryggen förut, men det gick hur bra som helst. Hon var lite smånervös, gick och spände sig lite i början, men annars var det helt problemfritt. Var på deras lilla ridbana bakom stallet så Åsa hade henne i lina hela tiden ifall att hon skulle få panik eller liknande. Åsa sa att Amy ska bli mitt lilla "inridningsprojekt" under de 2 veckorna jag är där. Med andra ord, bara kag ska rida henne! Målet för de här 2 veckorna är att kunna rida själv i skogen i både skritt och trav. Ska nog gå att ordna! ;)

Tyvärr hann jag bara rida 2 idag för Åsa behövde hjälp med massa andra saker. Göra iordning hästar som hon skulle köra, fixa i stallet, ta in och ut hästar osv. Men jag klagar verkligen inte, sålänge jag får umgås med hästar är jag nöjd. Trivs verkligen hur bra som helst på min praktikplats, kan inte bli bättre!!
Imorgon är jag helt ledig, så åkte hem med bussen efter praon. Ska vara hemma och rida Tamarillo imorgon, mitt fina halvblod! Åh, har saknat honom som fasiken! Annars vet jag inte mer vad jag ska hitta på imorgon.. lär bli lite romt nu när jag bara har en häst att rida... :)
Men ja, fan ni får ha det såbra! Är sjukt glad idag, märks det? Trots träningsverken som håller på att döda mig bokstavligt talat.. FYFAN!
Är detta en sport för mig tror ni? Ha ha ha ;) Lite smått kär faktiskt!
Bild tagen från: hoglanda.blogg,se

Kommentarer
Postat av: ellinore

åh du verkar ha de asbra ju!! Fortsätt ha det så måste vi ses snart! saknar dig <3

2012-03-21 @ 09:53:38
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0