You better hurry up

Vet att jag ligger lite efter med bloggningen, men satt faktiskt inte vid datan alls igår, så har ju något att skylla på! ;) Orkar inte berätta om vad jag gjorde igår haha,, vad iaf med Becka efter skolan, huhu! 
Idag är det iaf fredag, så jäävla skönt! Blir mys tillsammans med pojkvännen hela kvällen, kan det bli bättre? Njae, tror inte det ;) Sons of anarchy med en påse chips, fint :) 
Idag efter skolan red jag iaf Tamarillo en sväng på ängarna! Eller ja, var faktiskt ute ganska länge. Värmde upp honom läänge, red på volt och såg til så han blev mjuk och fin. Galopperade lite, tempoväxlingar osv. Sen red vi lite calalettis  och det gick också super. Förutom den gången då han snodde in sig i dem och höll på att gå omkull.. Haha, han kan vara lite klumpig ibland... Men jag hoppade av och kollade så han inte fick några sår eller något, men det verkade vara hel okey med honom. 
Som avsluning tog vi en lång galopp där jag gasade på som fasiken. Han blev flåsig också, konditionen är inte den bäste, haha! Han blev lite sprallig och hoppade till för några fåglar så lilla Emma höll på att flyga av.. haha. Men det var ju inte hans fel, snuttebubben. 
Som avlutning skrittade jag ner till sjön och vände. Han bokstavligen hatar att gå ner dit, fattar inte varför?! SKa alltif hålla på att gå hem, vända osv. Idag behöll jag lugnet ist för att bli arg på honom, så efter lite övertalning gick han ner dit, haha. Fick dock dra till honom 2 ggr med spöt, men men. Trots att han har ett hjärta av guld behöver även han tillsägelser ibland! Och nu när han har så pass mycket vårkänslor vill jag inte att han ska hålla på och "testa" i onödan, så lika bra att säga till direkt. Annars brukar jag ju köra gullegull metoden med honom.. hihi. 
Det gulliga med Tamarillo är att alla problem alltid blir lösta när det gäller honom. Vi kan ha vissa "fighter", men det slutar alltid bra. Ibland är det han som ger med sig, ibland är det jag, men vi kompromissar! Han tar det iaf aldrig till något dåligt och försöker ta över helt så man kan låta honom vinna ibland, hihi..


Äeee, nu blev det mycket häst här, men men! Det är ju så när man driver en "hästblogg", right? ;) Bara att leva med liksom! Ahja, näe nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, ska njuta av min fredag i think! 
Ni får ha det så bra allemsammans, så hörs vi sedan/imorgon!
Ikväll blir det filmmys med dessa snyggingar, haha! SONS OF ANARCHY I MITT <3! Fast kom just på att en av dem tagit livet av sig i serien.. Vem kan jag dock inte säga efterssom mamma läser min blogg och inte sett så många avsnitt som jag har.. Fan, började gråta igår när han "tog livet av sig". Vem fan börjar gråta av en sån sak? Det är ju något fel i huvudet på mig.. Åh, han var ju snygg också.. :,(
Hahah ahja, ses!
BIld tagen från wetsworld.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0