Can´t leave you behind

Hej! 
Idag var jag och mamma och red hos Åsa i Funghult! Alvena var fortfarande lite småhalt tyvärr, så fick rida Umami. Men det gör väl inte så mycket, hon är mysig hon med. Mamma red iaf Egon som hon red förra gången också. Vi red samma runda som sist vi var där, fast den här gången gick det nog dubbelt så fort nästan ;) Vi travade mer och hade snabbare tempo, kul! Båda skötte sig kanoners iaf, like they always do! 
När vi ridit gick vi ut och hälsade på Alvena i hagen. Det märks att hon känner igen mig och har saknat mig. Hon ville prata med mig hela tiden och brydde sig knappt om mamma alls. Hon nosade, slickade och pussade på mig i 20 minuter innan vi var tvugna att åka. Det kändes i hjärtat att åka ifrån henne kan jag lova.. Helst av allt hade jag velat ta med mig henne hem.. 
Fick reda på en sak om Alvena idag också. Det kan vara både positivt och negativt, men troligen negativt. Vet inte om jag ska skriva det här på bloggen.. Det är inte Åsa som äger Alvena, som vi trodde :( Vi frågade om hon kunde tänka sig att sälja henne.. men det går ju inte. Sen var det massa annat som jag inte kan skriva här, men det finns kanske en liten chans iaf. En liten, liten chans.. Men jag ska aldrig sluta hoppas att hon en dag blir min. Jag älskar henne.. 
Har varit lite halvdeppig hela dagen sedan vi åkte från Funghult faktiskt... Åh. Varför ska man alltid förälska sig i hästar som man troligen aldrig kommer få? Ni tycker väl att jag är helt galen som vill ha en travhäst i toppkondition som fortfarande går på travet.. Men jag är inte det. Hon är underbar, hon är en stjärna. Om hon bara kunde bli min så jag kunde visa hela världen hur fin hon är.. 
Många av er tänker "En travare? Vad ska hon med en sån till?" Jo, vad skulle jag ha henne till? Ja, jag skulle rida på henne såklart. Era dumma jävlar. 
Som sagt, varit deppig hela dagen typ! Pojkvännen harw frågat mig flera gånger om jag är arg på honom och massa, ahah. Var iaf nere och hälsade på Tamarillo och Ladde för en stund sen. Tamarillo fick vila idag, men han har ju gått 5 dagar på rad så det gör inget. 
Nu ska jag titta på bilder av Alvena och gråta som ett litet barn. Vi hörs. 
Puss /e
Alvena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0