Kan bara säga en sak, WOW.

Tamarillo var så sanslöst fin på dagens träning alltså! Kan inte förklara det med ord, men han var helt fantastisk! Blev lite olika linjer, lydnadsträning först osv. Han var faktiskt ovanligt lydig idag, och lyssnade på mig helt godkänt bra när jag begärde trav mellan hinder osv osv. På slutet red vi en övning med först en bom, sen ett sockerbitshinder, ett galoppsprång, oxer. I slutet låg oxern på 105 och han flög över med 20 cm marginal. Seriöst, de sista sprången alltså, det går inte att beskriva, så j*vla fin och fräsch! Åh, blev helt tårögd verkligen, vilken häst jag har!

Trodde att han skulle vara helt död i värmen idag, men han pinnade på så glatt och var inte mycket tröttare än innan efter 1,5 timmas träning. Var pigg och på hugget när jag red hemåt också, hah gulle.

 Åh, om alla träningar kunde vara som denna alltså, då skulle jag le hela livet! Det är inte det att vi hoppade särskilt högt eller så, men just den där fantastiska känslan alltså.. Han är fräschare är någonsin just nu, och jag hoppas verkligen att det kommer hålla i sig. Just nu känns det som att det är dags att ändra höjden och svårighetsgraden på våra hinder, för så fräsch är han. Kände inte ens en gnutta av stelhet och ålder idag, helt fantastisk.. 

Åh, han upphör aldrig att förvåna mig.. 

Har tyvärr inga bilder att bjuda på, synd! Önskar att mamma kunde varit med i högsta hugget med kameran, men får ta det nästa gång! Har inga bilder på den här datan alls btw för den är helt rensad, men ni får väl överleva iaf! 

Vet någon som kommer sova j*vligt gott inatt, lyckoruset är fortfarande aktivt ;) 

Puss/e
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0