Rolling in the river

Idag blev det vilodag för Tamarillo! Han har egentligen haft en ganska slapp helg nu med inte så mycket ansträngande ridning, men han fick vila iaf. Mamma var nere och hälsade på honom och Ladde på förmiddagen idag och han var fullt upptagen med att tjocka i sig gräs så han var inte social alls, haha. Gräset är verkligen inte bra för honom, han har "gått upp" ett helt hål i sadelgjorden senaste veckan, inte ok! Blir hårdbantning för honom från och med nu. Han ska bli slank och fin! 
Tänkte bara meddela er att Bamse blivit såld nu också. Har valt att inte skriva något om det på bloggen, men lovade ju somsagt att säga till när han blivit såld. Vem som köpt honom tänker jag inte skriva ut här, men ni som känner mig kommer nog snart veta vem det är iaf. Är en person som bor "här omkring" i trakterna iaf! Vet att han kommer få det superbra hos den här personen, och jag är så glad över att hon köpte honom. 
Just nu sitter jag nere hos pojkvännen iaf, men ska snart ta och åka till Arum! Ska städa Carine och Eddies lägenhet lite snabbt då de för tillfället befinner sig i Stockholm. :) 
Imorgon blir det kommunmästerskap i Västervik = ingen skola! Underbart verkligen :) Har egentligen ingen lust att åka för jag suger i båda kula och spjut och förstår inte hur jag lyckades komma 1a och 2a, men men! Blir nog kul iaf, har ju med mig min finaste Ellinore, så blir nog en hel del skratt kan jag tänka mig! ;) 
Drar ihop sig för sommarvlov nu också, längtar! 4 veckor kvar, och de lär nog gå snabbt som vinden i think.. Ska bli underbart att vara ledig verkligen. + att jag förhoppningsvis får hem en helt underbar häst om en månad!! Ni som följer min blogg dagligen vet nog vem det är, men innan allt är klart kommer jag inte skriva vem det är. Nyfikna?! Kan tala om att hon aldrig hoppat ett endaste hinder i hela sitt liv, kan bli intressant! Med andra ord, en färsk projekthäst!



Hihi, mamma och Tamarillo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0