Still miss you, still love you

Idag fick Tamarillo vila, det reeegnar :( Men det gör inget iallafall, igår gick han både lite dressyr samt hoppade och var helt slut efteråt.

Igår var jag ute på ängarna med honom och mamma följde med också, fast till fots då :) Red honom på volt där koncentration låg på att få honom att jobba igenom sig i rygg och bakben. I mitten av passet gick han suppper, men vi blev båda lite trötta i slutet så då tappade vi det, tyvärr. Det är synd att man bara orkar rida ihop honom ett par minuter för han blir så otroligt fin då, och sen på bara några sekunder tappar man honom och den där härliga känslan går inte riktigt att få tillbaka.. Men det är bara att jobba på!

När vi dressyrat ett tag ställde mamma fram lite "provisoriska" hinder. Hittade lite bröte ute på ängarna som fick agera hinder. En stege, en gammal ramp osv. Han va supperfin, men ganska stark. Hoppade några språng bara, men han va super!

Just nu sitter och och kollar bigbrother med mamma, ska soova när det är slut. Trött som ett as och har sträckt en muskel i ryggen tror jag. FML :) Äsch.

Storstädade pojkvännens rum idag också! Vi höll på i ca 3 timmar men han ändå bara med knappt halva hans rum. Tog verkligen ALLT och fixade iordning osv osv. När jag väl kommer igång ska allt vara kliniskt rent alltså.. Hah. Imorgon blir det mera städning, på en fredag...

Haha, nä nu ska jag fortsätta kolla tv, vi hörs nog imorgon!



Haha, fick bli en bild på Tamarillos fina hals bara för att den är så otrooooligt lång! Tror aldrig jag träffat en häst med lika lång hals som honom? Känns bra och tryggt :)

Sänder en tanke till världens finaste Bella som skulle fyllt 16 år idag. Saknar dig fortfarande min ängel! ♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! vill bara berätta att Jane är slutmätt nu - 148.0 så hon är ponny och kommer i sommar att komma igång och tävla i hoppning igen :) troligtvis också fälttävlan :) //Kram Madde och Calamity Jane

2012-05-11 @ 18:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0