Don´t wanna go home

Hallådär!
 
Kom precis hem från praktiken, eller ja, för typ 30 min sen :) Morfar är snäll och kör hem mig så jag slipper åka bussen, hihi. 
 
Iaf, idag red jag tre hästar och körde en, + mockade alla 8 boxar. Mycket arbete med andra ord! Åsa var på sitt "vanliga jobb" idag så var själv i stallet. På något sätt föredrar jag det, är mycket mysigare att vara själv hihi. Även fast Åsa är kanonsnäll och hjälper mig väldigt mycket :) 
 
Men iaf, de tre som jag red skulle bara ut och skrittas idag, så var ute ca 40 min med varje. Hästen jag körde skrittades + joggades lite, i ca 25 min bara. Inte så långa ridturer med andra ord, men vart 2 mil totalt med alla iaf. (en halvmil var alltså..)
 
Allt gick prima ballerina, hästarna är ju så gudomligt snälla. Hände en liiiten incident när jag varit ute och kört bara haha, men jag löste det själv, stolt :D (Hästen sprang in i en box med vagnen efter sig så hon fastna i dörröppningen och vagnen välte...). Suck, vad pinsamt. Men men, jag redde ut situationen riktigt proffsigt :D 
 
Kom hemkvart i 4 så har inte hunnit rida någon av mina, jävla mörker. Suck verkligen. Alltså verkligen, suck suck suck. Men men, sånt är livet. Har iaf varit och kollat till dem  i hagen och de verkade må bra alla hästarna. 
 
Nuuu ska jag gå och möta min käre pojkvän vid bussen, se ya!
 
Photo: Ute på dagens första - 5 to go! :)
 
Dålig bild, men iaf. Sotheby, hästen jag red först idag. Redigt mysig kille faktiskt, men ganska så het. Fast när man lär sig rida honom är han huur underbar som helst verkligen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0