Face down

 
Halåå! Inte bloggat på 40 år, igeeen. Har inte suttit vid datorn de senaste dagarna och har inte funkat att mobilblogga. Varför vet jag ej, men men. 
 
Hade iaf skitkul under praon i Västervik. Att vara i stallet och umgås med hästar hela dagen är ju som grädde på moset (gammaldags som man är, haha). "Lärt känna" flera underbara mysiga ponnisar, samt lärt mig hur man rycker manen på en häst, haha! Konstigt att jag aldrig gjort det förut, har ju trots allt hållt på med hästar hela mitt liv.. Fick också rida en underbar liten ponny två gånger också, så jäkla kul! Tror han var C eller D ponny, och så gryymt fin verkligen. Kommer bli en storfavorit på ridskolan när han börjar gå lektioner ;) Fick också en tår i ögat när jag sa hejdå till "min favritponny" June, känslig som man är.. 
 
Nuuu taggar jag iaf inför praovecka nr 2 som börjar imorgon! Back to Funghult och de fantastiska travhästarna! Börjar veckan med att åka med Åsa till Mantorp på tävling, kan inte bli mycket bättre ;) 
 
Och btw, jag, mamma, Tamarillo och Steffe hopptränade tillsammans igår! Eller ja, mamma och Tamarillo var med typ halva passet, sen fick jag och Steffe hoppa själva, haha ;) Men de skötte sig bra båda gubbarna. Mamma och Tamarillo hoppade lite på 60 cm höjden typ, och jag och Steffe hoppade bana på ca 1m igår. Märktes att vi inte hoppat sedan i september (!!) då han var lite osäker oså, men det gick bra iaf! Rev två hinder under träningen, men annars gick allt prima ballerina. Stolt matte! :) 
 
Idag fick de sig en skrittrunda båda två, och imorgon får de varsin skogsrunda innan jag åker till Mantorp. Har även varit hos mormor och morfar idag i Vimmerby och grattat morfar, farsdag idag ju! 
 
Nuuu ska jag sluta babbla på och ge fan i att skriva så långt så ingen orkar läsa haha, vi hörs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0