White chicks

Haluu! Sorry att det inte blev något bloggande igår som utlovat, men hade annat för mig helt enkelt :).

Tamarillo var iaf huuuur jäkla fin som helst. Det var vårat första dressyrpass på flera månader, så blev riktigt imponerad av honom. Trodde han skulle vara seg och motsträvig som han oftast är (när de gäller dressyr..), men han var sjukt lyhörd, pigg och koncentrerad. Riktigt kul! Vart massa "övergångsövningar", alltså från galopp ner till skritt, från skitt till galopp osv. Han skötte allt prima, min fina älskling. Och hör och häpna, vi klarade till och med av förvänd galopp! Det har seriöst aldrig gått under tiden jag haft honom då han är ren hopphäst och byter galopp som ingenting, men satan, ett varv runt 4kanten och ett varv på volt i varje varv. DUKTIG TAMARILLO!!.

Steffe fick sig en lugn skogsrunda igår innan träningen bara. Var stenhårt så kunde inte rida på banan som planerat, och hade inte så mycket tid så hann inte ta mig upp till Frösvi heller. 


 

Idag kom världens finaste vän Amanda hit! Har känt henne typ hela mitt liv haha, var massa med henne förut men sen tappade vi kontakten när jag flyttade från Mariannelund. Har träffats kanske.. 10 gånger max sen jag flyttade därifrån, vilket är 5,6 år sen..?! För lite med andra ord! 

Idag kom hon hit iaf, och vi red upp till ridhuset med Tamarillo och Steffe :) Hon fick testa att hoppa lite "stor storhäst" haha, (hennes häst är bara 1,52 cm). Men de gick bra, Tamarillo var fin, dock syntes det att han hade träningsverk sen igår, stackarn. Steffe var duktig som vanligt, hihi. Goa grabbar!

Efter stallet kollade vi på film och hade oss, ytterst mysigt :D Sorgligt att hon åkte hem för nån timma sen :( 


Imorgon.. ska Tamarillo få vila. Han har gått hårt nu och behöver vila ut sin kropp lite, så blir 2 dagars vila för honom. Steffe ska ridas, men vart vet jag inte, sånt som märks :) Sen ska jag och mamma in till stan också, kul kul :) 

 

Hörs mer imorgon! Förlåt för världens längsta blogginlägg btw, haha ;D 

 
HAHA, kicken när vi åkte pulka förra vintern.. :,) 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0