Svar på kommentar!

"Hej jag tänkte bara fråga hur du gjorde när du sökte prao i Funghult, ringde du dit eller känder du dom som har det. Hur tyckte du det var att prao där och så vidare. Skulle var kul att vet då jag skulle vijla prao där men vet inte hur jag ska göra och vad man får göra där liksom. Kul om du hör av dig. :) 
MVH Tina"
 
Svarar i ett inlägg då jag inte vet om du kommer läsa svaret i kommentarsfältet, haha :) Min morfar är god vän med de som har stallet uppe i Funghult så det var på det viset jag kom i kontakt med dom. Jag vet inte om dom tar emot praoelever i vanliga fall, men du kan ju alltid höra! 
 
Tyckte verkligen att det var en helt underbar praoplats! Det var två väldigt lärorika veckor, och Både Egon o Åsa är väldigt snälla och omtänksamma människor. De ville att jag skulle lära mig något av att vara där, och det gjorde jag också, jäkligt mycket! Hästarna är helt underbara dom också, varje häst är speciell på sitt eget sätt vilket  märktes när man var där. De var godhjärtade hela bunten verkligen! 
 
Om jag kortfattat ska skriva vad jag gjorde.. haha. red/körde ca 3-5 hästar per dag. Det var väldigt varierat vilka hästar jag arbetade med, vilket är otroligt lärorikt! Sen hade jag ju min favorit Alvena såklart, så henne fick jag rida varje dag :) 
 
Utöver ridningen var det mockning, smörjning av grejer, ta in och ut hästar, göra iordning hästar åt Åsa osv. Arbetsuppgifterna varierade från dag till dag, vissa dagar gjorde jag nästan bara stalljobb och hann kanske bara med att rida Alvena, men andra dagar red/körde jag bara och gjorde inget stalljobb alls.
 
Är du intresserad av att vara hos dom tycker jag absolut du ska ta kontakt. Kan ju tyvärr inte lova att du får vara där efters. jag fick vara där genom "familjen", men vad fasiken, hör med dom! Rekommenderas absolut, av hela mitt hjärta! Grät tom sista dagen när jag skulle åka, haha :,) 
 
 
Haha, inte så passande bild kanske men hittade ingen annan ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0