Underbara häst!

Åh Tamarillo idag, mums fillibabba säger jag bara! Red ett 40 min långt barbacka pass på banan idag och han var helt fantastisk! Nu, efter en hel vinters hårt slit utan sadel kan jag äntligen rida honom ordentligt även i traven, tjuhu! Det blir sån otrolig skillnad när jag rider honom utan sadel, kommer åt honom så mycket bättre! 
 
Iaf, låg mycket på en "8-volt" i skritt och trav som uppvärmning, och sen körde vi mycket övergångar och tempoväxlingar på volt. Han gick såklart inte i form (haha, det gör han aldrig) men han jobbade ordentligt men ryggen och bakbenen, och vart riktigt trött mot slutet! Iaf, han är så förbannat duktig nu, efter allt hårt slit med att han ska lyssna på mig har vi kommit till mitt mål - från galopp till halt. Och han gör det exemplariskt! Åh, duktig.  
 
Vet att många tycker att man inte kan rida "seriöst" utan sadel, men vet ni vad? Det handlar om balans. I dagsläget rider jag Tamarillo lika bra med eller utan sadel (så länge inte hoppning kommer med i bilden såklart, haha.). Om han går som bäst utan sadel, kan man inte rida seriöst utan sadel då? Något att fundera över tycker jag. Så somsagt, ni som klagar på att man inte kan rida seriöst utan sadel, det är ni som har problem med balansen bara :) 
 
Iaaaf, nu är jag hemma och väntar på att mitt hjärta ska komma upp till mig, hihi ;D Får se vad vi hittar på idag. Och justeja, hänge ett tag med Martin och Annie igår också, kom hem i vettig tid dock, höhö. 
 
 
Steffo, jag och Tammarillo, KM 2012 :) Och mammsen också ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0