Börjat rida frieser, eheh

Halådär!
 
Jag har inget kul att berätta, sorry for that..Men men. 
 
Kan iaf säga att jag börjat rida stallägarens häst lite, ska rida honom två dagar i veckan nu framöver. Riiktigt fin och ståtlig frieserkille som varit skadad sedan i maj, och som nu är under igångsättning. Red honom första gången idag och det fungerade finfint. Ska bara skritta honom i en månad till ungefär, sen börja trava, galoppera osv. Kommer rida honom tills jag fått tag på en egen ny häst. Vem säger nej till lite extra cash liksom? Hehe ;) 
 
Men sen gör jag det inte enbart för att jag får pengar för det, utan också för att det är otroligt nyttigt för mig själv som ryttare. När jag var på Vreta sa de till mig att jag skulle ta varje chans jag kunde till att rida olika hästar, och Nikele, som han heter, är verkligen totalt olik någon häst jag haft. Väldigt snäll, men lättskrämd och behöver en "fast" ryttare. Motsatsen till Tamarillo? Typ. Men det ska bli spännande! 
 
Mamma red Tamarillo idag hihi, och han va fin o bäst as usual. Bäste hästen. <3
 
NAE, slänger in en bild på Nikele, så ni får se hur snyggingen ser ut! 
 
 
Nikele och lilla Jane. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0