Ska vi göra nå äckligt, baby?

Halådääääär.
 
Idag började skolan igen efter ett alldeles för kort lov, kändes seriöst som att det bara var vanlig helg och inte lov. Förstår inte vart lovet tog vägen faktiskt? Aldrig varit med om något värre. Iaf, första skoldagen var som den alltid är efter ett lov, sjukt jävla tråkig. 
 
Nuu sitter jag iaf och dunkar musik i min ensamhet, fina grejer. Ska snart ut med hundarna osv.. Tänkte vara duktig och skriva lite på mitt hemkunskapsarbete också, som snart ska vara klart, panik. Skriver om etik och moral inom hästslakt. Jäkligt intressant faktiskt! Visste ni att hälften av alla hästar som avlivas i Sverige varje år inte slaktas här? (De transporteras utomlands och får sluta livet på ett brutalt sätt där istället). Hemskt rent ut sagt. Och visste ni att de betalar mer än dubbelt så mycket för hästköttet i Italien? Äckligt. 
 
Fattar inte varför Sveriges slakterier ska vara så förbannat äckelsnåla. Betala mer för köttet så de slipper lida i trånga transporter på väg ner till Italien, Rumänien, Belgien osv. Jävla Sverige, sämst som vanligt. 
 
Haha känner att jag börjar tappa tråden lite här nu.. Men kan inte låta bli, blir så jävla förbannad när jag skriver om sånt här bara. Ni kan ju gissa hur många svordomar min text i arbetet består av.. Ångrar faktiskt att jag började skriva om just detta, får sjuka skuldkänslor och önskar att man kunde rädda alla hästar som transporteras utomlands och ge dem ett värdigt avslut istället. Det ni, det vore nåt. 
 
Iaaaaaf haha nu ska jag sluta skriva om döda hästar. Min finaste gubbe mår bra iaf! Var nere och gav dom käk efter skolan, men har inte ridit. Imorrn ska jag ut med Nikele en sväng också, spännande. 
 
Nää vi hörs. GE MIG TIPS PÅ SAKER ATT SKRIVA OM BLIR GALEN SNART. 
 
Följ mig på instagram btw, emmaaasandstrom 
 
 
Min stjärna. Från och med på onsdag är han permanent. Längtar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0