Latino!

Har äntligen köpt en häst till! Började få förbaskat mycket ångest då skolan börjar snart, men för lite drygt en vecka sedan kom han hem, min pärla! Valack 10 år, ca 170. Inte tävlad mycket, men hoppar superfint och är riktigt välriden. En dröm att sitta på verkligen! 
 
Så ja, nu har jag alltså 2 hästar, Tamarillo och Latino! Nämnde jag att de är släkt också? Hihi, bättre kan det ju inte bli! Kommer säkert upp mer info om honom allt eftersom vi lär känna varandra, allt är ju ganska nytt än :) Meeeen skulle det vara så att någon undrar något är det bara att fråga! 
 
Iaf, snart är sommarlovet slut, och jag börjar bli nervös. Om ett par veckor ska jag ta tag i min ridning på riktigt, och satsa ordentligt. Spännande, men avskräckande också. Jag har alltid drömt om att gå en linje i stil med denna på gymnasiet, och nu händer det snart.. iiiih!
 
Jag trodde att jag skulle ha världens ångest över att flytta ifrån allt här, men det har jag faktiskt inte. Jag kommer sakna Tamarillo så mycket att mitt hjärta lär krossas flera gånger om den första tiden, och självklart min familj, pojkvän mm, men det är nog allt. Det finns ett par vänner jag kommer sakna ordentligt, men jag har tyvärr insett att jag inte har så många vänner kvar här längre. De som lovade att höra av sig hela sommaren, har inte ens skickat ett sms. Great huh? Men men, det blir att börja om i Augusti! :) 
 
Aja, ska försöka ta tag i bloggen igen nu, loooovar! Hah.. Vet inte vad jag kommer skriva om, men det är ju sånt som kommer märkas! :D Hade gött! 
 
Foto: Idag har "hästen som absolut inte går att skritta på långa tyglar" varit i frösvi och ridit ett pass på banan där, samt skuttat lite på terrängbanan. Stolt matte till Latte som gick på långa tyglar nästan hela vägen dit och hem :)
 
Här har ni honom, fina Latino! Visst är han lik Tamarillo? I vissa vinklar ser de exakt lika dana ut, fast Latte väger 100 kg mindre, eheh.. (vi vägde dem faktiskt häromdagen...) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0